Kairių, Eimučių, Žadžiūnų (Šiaulių r.) gyventojams – gera žinia. Planuojant Šiaulių aplinkkelį A18 (šiaurės-rytų kryptimi), jie nebebus atkirsti nuo tiesioginio įvažiavimo, išvažiavimo ir turės nuovažas. Projektuotojų pateiktą naująjį variantą patvirtino ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Keliai bus
Naujasis aplinkkelis sujungs valstybinės reikšmės magistralinį kelią A12 (Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas) su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 150 (Šiauliai-Pakruojis-Pasvalys) ir su valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A9 (Panevėžys-Šiauliai).
Aplinkkelis įsijungs į Bertužių sankryžą kelyje Panevėžys-Šiauliai. Šį transporto mazgą sudaro kelio A9 Panevėžys-Šiauliai skirtingų lygių sankryža su būsimąja gatve į Industrinį parką Šiauliuose bei su esamu keliu Nr. 4031 Gudeliai-Kairiai-Bertužiai.
Pasak ŽŪB „Agrowill Eimučiai“ valdybos bei Žadžiūnų bendruomenės pirmininko Vytauto Buivydo, kelta esminė problema – Kairių-Bertužių sankryžoje planuotas viadukas buvo be tiesioginio užvažiavimo ir nuvažiavimo.
Vairuotojams būtų tekę važiuoti iki žiedinės sankryžos, esančios netoli Aleksandrijos, joje apsisukti ir važiuojant atgal Kairių link, pasukti į Šiaulių industrinę zoną ar Zoknių mikrorajoną. Tokia pati situacija ir norintiems važiuoti į Joniškį.
Šiaulių rajono savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojas Alvydas Žirgulis informavo, kad projektuotojai suprojektavo nuovažą nuo aplinkkelio, kad būtų galima nuvažiuoti į Kairius, taip pat užkilti į būsimą aplinkkelį ir važiuoti apie Ginkūnus – apvažiuoti Šiaulių miestą.
Kitoje pusėje suprojektuotas jungiamasis kelias, kuriuo kairiškiai pravažiavę po tiltu „užliptų“ ant būsimojo aplinkkelio ir galėtų nuvažiuoti į dabartinę dobilo sankryžą bei patekti į būsimąjį kelią, kuriuo bus galima patekti į Pramoninį parką. Papildomų kilometrų gyventojams sukti nebereikės.
A. Žirgulio nuomone, didžiausia problema buvo ne kilometražas, o sukinėjimasis keliais. Jo teigimu, ne vietiniam susiorientuoti būtų labai sunku. O atvažiuojantiems iš Kairių, Eimučių, Žadžiūnų, nebuvo galimybės patekti į aplinkkelį ir nuvažiuoti palei Ginkūnus Kuršėnų kryptimi.
Projektuotojų pasiūlymas – projekto pataisymas – buvo pateiktas Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Vakar A. Žirgulis informavo, kad Kelių direkcija sprendiniui pritarė, šiuo metu ruošiamas oficialus atsakymas.
Nenuleido rankų
Šiaulių rajono meras Antanas Bezaras mano, kad abi pusės bus patenkintos: „Teko kalbėtis ir su naujai paskirtu Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi Egidijumi Skruodeniu – atsižvelgė geranoriškai, suprato mūsų pageidavimus. Aktyvūs buvo ir gyventojai“.
Apie aplinkkelio problemą „Šiaulių kraštas“ rašė 2015 metų rugsėjo 3 dienos numeryje („Kelininkų „geri norai“ – gyventojams po kaklu”).
Rugpjūtį gyventojai surinko per 100 parašų, taip pat Žadžiūnų, Kairių ir Eimučių bendruomenių prieštaravimus dėl parengto aplinkkelio plano.
Pareiškimai, kreipimaisi buvo siunčiami Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai, UAB „Kelprojektas“, Lietuvos automobilių kelių direkcijai, Šiaulių rajono merui Antanui Bezarui, Seimo narei Rimai Baškienei.
Rugsėjo 23 dieną buvo gautas pranešimas iš Automobilių kelių direkcijos, jog remiantis gautais skundais planuojamas papildomas susitikimas dėl specialiojo plano sprendinių priėmimo projektuojant Šiaulių aplinkkelį. Lapkričio 5 dieną susitikimas su Automobilių kelių direkcijos atstovais įvyko.
Gruodžio 11 dieną Šiaulių rajono savivaldybei įteikta peticija su daugiau kaip 500 parašų.
„Mūsų tikslas buvo turėti užvažiavimą ir nuvažiavimą nuo aplinkkelio, jį pavyko pasiekti“, – sako V. Buivydas. Naujieną apie keičiamą projektą jis pavadino Kalėdų dovana.
Informacija: www.skrastas.lt, Živilė Kavaliauskaitė