Ministerija siūlo įstatymų pakeitimus

J. Mankausko nuotr.Žemės ūkio ministerija siūlo Vyriausybei Ūkininko ūkio įstatymo, Įmonių bankroto įstatymo, Fizinių asmenų bankroto įstatymo, Geodezijos ir kartografijos įstatymo, Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo ir Žemės įstatymo pakeitimų projektus.

 

Šiuo metu Ūkininko ūkio įstatyme nėra numatyta, kad ūkininkai kartą per kalendorinius metus atnaujintų duomenis apie ūkininko ūkio veiklą, taip pat ir tai, kad ūkininkas gali registruoti tik vieną ūkininko ūkį.  Ministerija siekia, kad Ūkininkų ūkių registre būtų tik aktuali informacija ir jame registruojami tik faktiškai veikiantys ūkiai, o žemės ūkio statistikoje neliktų neaktyvių ūkių duomenų. Tam pritaria ir Ūkininkų sąjunga.    

Ūkininko ūkio įstatymo projektu nustatoma, kad ūkininkai kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. atnaujintų savo ūkio duomenis, o nevykdantieji veiklos ir per nurodytą terminą neatnaujinę duomenų būtų išregistruoti iš Ūkininkų registro. Įstatymo projekte taip pat siūloma, kad ūkininkas, kaip fizinis asmuo, būtų įregistruotas tik viename ūkyje, t. y. vieno asmens vardu gali būti įregistruotas tik vienas ūkis. Ūkininkas galės registruoti tik vieną ūkį toje savivaldybėje, kurios teritorijoje yra ūkio žemė, o jei ūkio žemė yra keliose savivaldybėse, ūkis būtų registruojamas asmens pasirinkimu vienoje iš jų.

Kartą metuose ūkininkas savivaldybės administracijai privalės pateikti ūkininko ir partnerių kontaktinę informaciją (gyvenamoji vieta, telefono numeris, el. pašto adresas), taip pat apie ūkyje vykdomos žemės ūkio ir kitokios veiklos pobūdį, pranešti, ar keitėsi ūkyje registruotų žemės sklypų duomenys arba ūkio asmenys. Nepateikus  ūkio duomenų, ūkininko ūkis bus išregistruotas. Tačiau ūkio išregistravimas nebus vykdomas neįspėjus ūkininko – apie tai jis bus informuojamas raštu ir suteikiamas 6 mėn. terminas nustatytiems trūkumams pašalinti.

Ministerija pabrėžia, kad Ūkininkų ūkių registro duomenys yra teikiami 25 valstybės institucijoms („Sodrai“, Darbo biržai, Valstybinei mokesčių inspekcijai,  Muitinės departamentui ir t.t.), todėl duomenys turi būti tikslūs.

Šiuo metu kreditorių – fizinių ir juridinių asmenų, pardavusių žemės ūkio produkciją, teisinių santykių reglamentavimas, vykdant įmonių bankroto procesus, nėra visiškai tinkamai sunormintas, todėl tai ir paskatino Žemės ūkio ministeriją siūlyti Įmonių bankroto ir Fizinių asmenų bankroto įstatymų projektų pakeitimus.

Įmonių bankroto įstatymo pakeitimo projektu siūloma nustatyti, kad administratorius, vykdantis įmonės bankroto procesą, dokumentus dėl lėšų skyrimo žemės ūkio veiklos subjektų reikalavimams sumokėti už parduotus žemės ūkio produktus tenkinti Vyriausybės nustatyta tvarka pateiktų Nacionalinei mokėjimo agentūrai, taip pat nustatyti, kad kreditorių – žemės ūkio veiklos subjektų – reikalavimai sumokėti už parduotus žemės ūkio produktus būtų tenkinami iki 36,8 proc. iš Žemės ūkio ministerijos šiam tikslui skiriamų lėšų Vyriausybės nustatyta tvarka ir tik bankrutavusios įmonės atveju. Įstatymo nuostato turės būti suderintos su Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo nuostatomis. Atitinkamai siūloma išvardintais aspektais patikslinti ir Fizinių asmenų bankroto įstatymo nuostatas.

Geodezijos ir kartografijos įstatymo, Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo ir Žemės įstatymo pakeitimo projektai parengti siekiant sumažinti administracinę naštą asmenims, pageidaujantiems gauti geodezininko kvalifikacijos pažymėjimą, matininko kvalifikacijos pažymėjimą ar kvalifikacijos pažymėjimą rengti žemėtvarkos planavimo dokumentus.

Žemės ūkio ministerijos informacija